Ga naar inhoud
MAP

Algemene boekingsvoorwaarden

Algemene boekingsvoorwaarden

Via onze website waterlandvanfriesland.nl kunt u verschillende accommodaties (incl. vaartuigen) of (combi)tickets reserveren. De volgende algemene boekingsvoorwaarden zijn van toepassing. De artikelen 2 t/m 19 van deze boekingsvoorwaarden zijn specifiek van toepassing op het boeken van een accommodatie. Artikel 20 is van toepassing op het boeken van een ticket.

1. Over VVV Waterland van Friesland

Via de website waterlandvanfriesland.nl van VVV Waterland van Friesland kunt u accommodaties in Friesland reserveren. Daarnaast is het mogelijk om diverse (combi) tickets te kopen.

VVV Waterland van Friesland is ingeschreven in het register van Kamer van Koophandel onder nummer 40001779. Onze contact gegevens zijn:

VVV Waterland van Friesland,
Midstraat 99,
8501 AH Joure,
KvK: 40001779
BTW-nummer: NL002667733B01
E-mail: info@waterlandvanfriesland.nl
Tel: 0513 250450

2. Accommodatie

Maakt u via onze website een boeking voor een accommodatie, dan zal de gastheer – de eigenaar of beheerder van het (vakantie)verblijf – de accommodatie ter beschikking stellen. Via de website kunt u gebruik maken van ons online reserveringssysteem. VVV Waterland van Friesland bemiddelt daarmee bij de totstandkoming van een reisovereenkomst tussen u en de gastheer. De gastheer – de feitelijke aanbieder van de accommodatie of het (vakantie)verblijf – is altijd degene die de door u gereserveerde accommodatie ter beschikking stelt.

Als u via het boekingssysteem op onze website een reservering maakt voor een vakantie in Friesland, kunt u kiezen uit verschillende accommodaties zoals hotels, vakantiehuisjes, groepsaccommodaties, kamperen, vaartuigen en bed & breakfast (B&B).

Hotel

Welke maaltijden zijn inbegrepen?

  • Logies zonder ontbijt: ontbijt is niet inbegrepen.
  • Logies met ontbijt: ontbijt is inbegrepen vanaf de dag na aankomst t/m de vertrekdag.
  • Halfpension: diner op de aankomstdag t/m ontbijt op de vertrekdag.

Reist u alleen, dan moet u er rekening mee houden dat bij verblijf op een tweepersoons kamer wellicht een toeslag geldt. Nog gemakkelijker boeken: zonder aanbetaling of creditcardgarantie. Dit kan bij een aantal hotels.

Vakantiehuisje

Op de website vindt u vakantiehuisjes op parken en bij particulieren. Ook veel vakantiehuisjes op vakantieparken zijn particulier bezit. Dit betekent dat ze verschillend ingericht kunnen zijn, afwijkend van de foto. De vakantiehuisjes behoren echter tot dezelfde klasse en zijn van gelijke kwaliteit. Bij de gegevens van het vakantiehuisje vindt u ook wat wel en wat niet is inbegrepen en informatie over aankomsttijd, wisseldag, ligging, kortingen e.d.

Groepsaccommodatie

De groepsaccommodaties zijn verschillend van grootte en aanbod. Veelal geschikt voor groepen, zoals: scholen, bedrijfsuitjes e.d. Bij de gegevens van de groepsaccommodatie staat beschreven wat precies geboden wordt en hoeveel het maximaal aantal personen is dat in de groepsaccommodatie kan verblijven.

Kamperen

Het gaat meestal om een kampeerplaats die u kunt boeken, meestal gelegen op een camping. De campings zijn verschillend van grootte en aanbod. Bij de gegevens van de camping staat omschreven welke faciliteiten geboden worden en of er bijvoorbeeld activiteiten worden georganiseerd. Er zijn sanitaire voorzieningen aanwezig voor algemeen gebruik en daarnaast bieden sommige campings sanitaire voorzieningen op de (eigen) kampeerplaats.

Bed & breakfast

Als u kiest voor een bed & breakfast accommodatie, dan kiest u in de meeste gevallen voor een verblijf in het huis van een particulier. Vaak gebruikt u het sanitair gezamenlijk met de eventuele andere gasten dan wel met de eigenaar. Bij deze soort accommodatie heeft u dus veel contact met de gastheer. Het ontbijt is niet altijd inbegrepen. In de tekst kunt u lezen of de kamer inclusief ontbijt is, of het ontbijt apart (tegen betaling) te bestellen is of dat er geen ontbijt geserveerd wordt. Soms zijn er mogelijkheden om koffie/thee te zetten of is een bijvoorbeeld een (kleine) koelkast aanwezig. Bij de gegevens van de bed & breakfast staat dit omschreven.

Vaartuigen

Op de website vindt u verschillende type vaartuigen welke worden aangeboden door verschillende verhuurders. Een vaartuig betreft een voorwerp dat is gemaakt om op het water te verblijven en zich daarop te bewegen, inclusief de uitrusting en inventaris. In deze voorwaarden gaat het expliciet om een vaartuig welke geschikt is om op te overnachten voor vrijetijdsbesteding. LET OP! Huurt u een vaartuig van een verhuurder onder HISWA voorwaarden dan zijn aanvullend op deze Algemene Reisvoorwaarden de HISWA Algemene Voorwaarden voor Huur Vaartuigen van toepassing. Bij de boeking van een vaartuig communiceren wij duidelijk of deze HISWA voorwaarden aanvullend van toepassing zijn.

3. Huisdieren

Het is niet in alle accommodaties toegestaan om huisdieren mee te nemen. U dient altijd bij de boeking door te geven of u uw huisdier wilt meenemen. Meestal gelden de volgende voorwaarden:

  • U dient zelf voor een mand of kleed te zorgen voor het verblijf van uw huisdier;
  • In een eetzaal (van bijvoorbeeld een hotel) worden geen huisdieren toegelaten;
  • Huisdieren mogen nooit alleen in de accommodatie achtergelaten worden;
  • De meeste gastheren vragen voor het verblijf van uw huisdieren een vergoeding;
  • Als een huisdier wordt toegestaan in de accommodatie geldt vaak een maximum aantal huisdieren, dit wordt omschreven in de tekst van de accommodatie.

4. Informatie op onze websites

We doen ons best u juist te informeren, maar het kan voorkomen dat informatie op onze websites per ongeluk onjuist is. Foto’s en overige informatie kunnen onbedoeld een onjuist beeld scheppen. Zodra wij dat merken, zullen we de informatie verbeteren. De definitieve vertrek- en aankomsttijden worden altijd in uw boekingsbevestiging gemeld.

5. Beoordelingen

Op onze website vindt u beoordelingen (reviews) van andere gasten over de accommodaties. Deze beoordelingen zijn altijd van gasten die zelf ook in de accommodatie verbleven en zijn persoonlijke ervaringen. VVV Waterland van Friesland is niet aansprakelijk voor de inhoud van de beoordelingen. Mocht u een beoordeling niet gepast vinden, dan kunt u dit altijd aan ons laten weten. Neemt u contact met ons op via email of telefoon: e-mail: info@waterlandvanfriesland.nl of Tel. 0513 250450.

6. Boeking en uw gegevens

Zodra u via onze website een reservering maakt voor een accommodatie in een bepaalde periode met de daarbij vermelde prijs, is er sprake van een boeking: een reisovereenkomst tussen u en de gastheer. U ontvangt direct een bevestiging van uw boeking via email. Deze bevestiging is uw boekingsbevestiging. In het boekingsproces vragen we om uw gegevens en die van uw medegasten. We vertrouwen er op dat deze gegevens juist zijn. U bent aansprakelijk voor de verplichtingen die volgen uit de reisovereenkomst, uw (mede)gasten zijn dat ieder voor hun eigen deel. We gaan zorgvuldig met uw gegevens om. Uw persoonsgegevens die u doorgeeft tijdens het boekingsproces verwerken we conform Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en ons Privacy Statement. Bij een boeking geven wij uw persoonsgegevens door aan de gastheer. Wij vragen ook de gastheer zorgvuldig met inachtneming van de toepasselijke regelgeving met uw persoonsgegevens om te gaan.

7. Reissom en overige kosten

De geldende prijzen voor gebruik van de accommodatie of een arrangement worden vermeld op de website. Prijzen kunnen veranderen. De kosten voor toeslagen, opties en extra’s worden in het boekingsproces vermeld.

Reserveringskosten

De reserveringskosten bedragen in max. € 24,50 per reservering, afhankelijk van het accommodatietype.

Toeristenbelasting

De toeristenbelasting binnen onze regio verschilt per gemeente. Voor de gemeente Súdwest-Fryslân geldt dat de toeristenbelasting € 1,25 per persoon per nacht is, baby’s gratis. De gemeente de Fryske Marren rekent een toeristenbelasting van € 1,20 (2024) per persoon per nacht, baby’s en kinderen gratis. Voor de gemeente de Fryske Marren wordt dit tarief per 01-01-2025 verhoogd naar € 2,00 per persoon per nacht, baby’s en kinderen gratis. Voor accommodaties buiten onze regio geldt dat de toeristenbelasting is ingesteld conform de gepubliceerde toeristenbelasting per gemeente.

Gebruikskosten van vaartuigen

De kosten die direct verband houden met het gebruik van het vaartuig, zoals haven-, brug-, kade-, sluis- en liggelden en kosten voor brandstof en/of andere zaken zijn aanvullende kosten voor u.

Uitleg en proefvaart bij het huren van een vaartuig

Er wordt voor uw vertrek altijd een uitleg gegeven over het gebruik van het vaartuig. Een proefvaart is niet inclusief tenzij expliciet dit op de boekingsbevestiging is aangegeven.

8. Kortingen

Mogelijke kortingen worden getoond tijdens het boekingsproces. Het is niet mogelijk om kortingen te combineren. In het boekingsproces wordt automatisch één korting geselecteerd, dat is de korting die het meeste voordeel voor u biedt. Als er een lastminute- of vroegboekkorting geldt, wordt er geen andere korting berekend.

9. Betaling

Aanbetaling

Bij de totstandkoming van de reisovereenkomst dient een bedrag (aanbetaling) te worden voldaan dat gelijk is aan 30% van de totale overeengekomen reissom plus de reserveringskosten en eventuele verzekeringskosten, kosten betaalgemak en bijbestelde artikelen. Indien de reisovereenkomst binnen 8 weken voor aankomst wordt afgesloten, dient de totale overeengekomen reissom plus de reserveringskosten en eventuele verzekeringskosten, kosten betaalgemak en bijbestelde artikelen binnen 1 week te worden voldaan maar dient te allen tijde voor de aankomstdatum te zijn ontvangen door VVV Waterland van Friesland.

Restant betaling

Het eventuele restant van de reissom (70%) moet voldaan zijn binnen de termijn die wordt aangegeven op de boekingsbevestiging. Bij niet tijdige betaling bent u in verzuim. U wordt daar door VVV Waterland van Friesland namens de gastheer schriftelijk of per e-mail op gewezen en heeft dan alsnog de mogelijkheid het nog verschuldigde bedrag binnen 7 dagen te voldoen. Indien betaling ook dan uitblijft, wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. De gastheer heeft het recht om de daarvoor verschuldigde annuleringskosten in rekening te brengen. In dat geval zijn de bepalingen van artikel 11 van toepassing en wordt het door u al betaalde bedrag verrekend met de verschuldigde annuleringskosten.

10. Geen herroeping – iemand anders in uw plaats?

Nadat u als hoofdboeker of hoofdgast akkoord bent gegaan met deze voorwaarden en de boekingsgegevens definitief heeft gemaakt, krijgt u op uw scherm een melding dat de boeking definitief is, daarmee is de overeenkomst via onze website online tot stand gekomen. VVV Waterland van Friesland verstuurt direct na de boeking per e-mail een bevestiging naar de hoofdgast. De bevestiging wordt geacht de hoofdboeker te hebben bereikt, wanneer deze er kennis van heeft kunnen nemen, dan wel wanneer hij of zij redelijkerwijze geacht kan worden er kennis van te hebben kunnen nemen. Wij willen u erop wijzen dat boekingen die u via onze website maakt definitief zijn.

De zogenoemde ´afkoelingsperiode´, die in de wet ´koop op afstand´ wordt genoemd, is niet van toepassing op de reisovereenkomst die u via onze site boekt.

In de plaats

U kunt uw boeking wel overdragen aan een ander. Die ander komt dan in uw plaats.

Daarvoor gelden de volgende voorwaarden:

  • De ander voldoet aan alle aan de overeenkomst verbonden voorwaarden, waaronder de betalingsverplichtingen;
  • Het verzoek dient u 7 dagen voorafgaand aan vertrek in, zodat alle formaliteiten nog in orde kunnen worden gemaakt;
  • De betrokken gastheer geeft zijn akkoord. De betrokken gastheer kan een vergoeding verlangen voor de eventuele extra kosten verbonden aan de wijziging door de in de plaats stelling.

11. Annuleren 

U kunt de reisovereenkomst met de gastheer annuleren. U bent dan de volgende annuleringskosten verschuldigd:

In geval van vakantiehuizen (zoals. bungalow, chalet, stacaravan, appartement, kampeerplaats, et cetera):

  • Bij annulering meer dan drie maanden voor de ingangsdatum: 15% van de huursom; 
  • Bij annulering binnen drie tot twee maanden voor de ingangsdatum: 50% van de huursom;
  • Bij annulering binnen twee tot één maand voor de ingangsdatum: 75% van de huursom; 
  • Bij annulering binnen één maand voor de ingangsdatum: 90% van de huursom;
  • Bij annulering op de dag van aankomst of later: de volle huursom.

In geval van hotelaccommodatie of bed & breakfast:

  • Bij annulering tot 42 dagen vóór de dag van aankomst: 15% van de huursom;
  • Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag vóór de dag van aankomst: 30% van de huursom;
  • Bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 7e dag vóór de dag van aankomst: 60% van de huursom;
  • Bij annulering vanaf de 7e dag (inclusief) tot de dag van aankomst: 75% van de huursom;
  • Bij annulering op de dag van aankomst of later: de volle huursom.

In geval van vaartuigen:

  • Bij annulering tot 3 maanden vóór aanvang van de huurperiode: 15% van de huursom;
  • Bij annulering tot 2 maanden vóór aanvang van de huurperiode: 50% van de huursom;
  • Bij annulering tot 1 maand vóór aanvang van de huurperiode: 75% van de huursom;
  • Bij annulering binnen 1 maand vóór aanvang van de huurperiode of op de ingangsdatum van de huurperiode: 100% van de huursom.

Daarnaast bent u de reserveringskosten en de premie van eventuele verzekeringen verschuldigd. Wordt een reisovereenkomst geannuleerd die voor meerdere gasten is geboekt, dan dienen annuleringskosten voor alle gasten te worden betaald. Bij sommige onderdelen van arrangementen, kunnen afwijkende annuleringsvoorwaarden gelden.

De annuleringskosten van een op uw verzoek omgeboekte reisovereenkomst zijn gebaseerd op het kostenpercentage geldig op datum van omboeking van de originele reisovereenkomst.

Wilt u annuleren? Dit kan via ‘mijn account’, telefonisch of via de email. Als dag van annulering geldt de datum waarop u uw annulering aan ons doorgeeft via ‘mijn account’, email of telefoon.

Gratis annuleren

Sommige accommodaties bieden ‘flexibel annuleren’ aan. Dat betekent dat u deze accommodatie tot een bepaald aantal dagen voor uw aankomstdatum kosteloos kunt annuleren. Dit blijkt uit de presentatie op onze website en wordt op uw boekingsbevestiging vermeld.

Annuleringsverzekering

U heeft via onze website de mogelijkheid een annuleringsverzekering af te sluiten via Allianz. De van toepassing zijnde verzekeringsvoorwaarden zijn vermeld op de website van VVV Waterland van Friesland, voorwaarden voor deze verzekering vindt u hier.

12. Uw reisovereenkomst wijzigen

Heeft u een accommodatie geboekt en wilt u in uw reservering wijzigingen aanbrengen? Soms is dat mogelijk. Let op, aan wijzigingen kunnen kosten verbonden zijn. Wijzigingsverzoeken aan VVV Waterland van Friesland worden voorgelegd aan de gastheer. De gastheer bepaalt of wijziging mogelijk is en of er kosten aan verbonden zijn. VVV Waterland van Friesland laat dat zo snel mogelijk aan u weten. Is wijziging niet mogelijk, dan bepaalt u zelf of u vasthoudt aan uw boeking of deze annuleert. Indien een keuze uitblijft of indien u niet tijdig reageert, wordt de overeenkomst conform de oorspronkelijke boeking uitgevoerd en blijft u de daarvoor verschuldigde kosten Verschuldigd. VVV Waterland van Friesland rekent een bedrag van max. € 22,50 euro voor wijzigingskosten. Natuurlijk kunt u wel altijd annuleren.

13. Wijzigingen door de gastheer

De gastheer kan de reisovereenkomst wijzigen wegens gewichtige omstandigheden. Dit zijn omstandigheden waardoor van de gastheer in redelijkheid niet kan worden verwacht dat hij uitvoering kan geven aan de reisovereenkomst. Zodra deze omstandigheden zich voordoen, moet de gastheer u binnen 48 uur (2 werkdagen) een alternatief gelijkwaardig aanbod voorleggen zonder verdere kosten. Deze verplichting geldt niet indien de oorzaak van de wijziging aan de gast(en) is toe te rekenen. Het vervangende alternatieve aanbod houdt rekening met:

  • De situering van de accommodatie in de plaats van bestemming;
  • De aard en klasse van de accommodatie;
  • De faciliteiten die de accommodatie verder biedt;
  • De samenstelling van het reisgezelschap;
  • De bij de gastheer bekende en door hem schriftelijk bevestigde bijzondere eigenschappen van de betrokken gast(en);
  • Bij de aanmelding bekend gemaakte en daarbij vastgelegde persoonlijke omstandigheden, die door de gast(en) van wezenlijk belang zijn opgegeven.

Wanneer u gebruik wil maken van het alternatieve aanbod, laat u dit binnen 3 werkdagen weten aan de gastheer. Wenst u geen gebruik te maken van het alternatieve aanbod, dan laat u binnen 3 werkdagen weten dat u afziet van het aanbod en de reisovereenkomst ontbindt. VVV Waterland van Friesland zal dan het door u betaalde bedrag aan huursom namens de gastheer terugbetalen, tenzij de gastheer u zelf terug betaalt.

14. Verplichtingen van uw gastheer

Uw gastheer is in bezit van alle benodigde vergunningen en heeft de nodige verzekering(en) afgesloten die dekking bieden tegen schade veroorzaakt door brand, overstroming, storm en ieder ander van buiten komend onheil en tegen wettelijke aansprakelijkheid. In het geval van een vaartuig heeft uw gastheer een casco verzekering (van het vaartuig) aangevuld met een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering afgesloten. Uw gastheer is verplicht de reisovereenkomst uit te voeren overeenkomstig de informatie op de website en zoals vermeld in de boekingsbevestiging, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen tussen u en de gastheer. Eventuele schade in verband met derving van reisgenot die direct toerekenbaar is aan uw gastheer wegens een tekortkoming in de nakoming van de reisovereenkomst, zal uw gastheer vergoeden. Het maximale bedrag aan schadevergoeding waar u uw gastheer aan kunt houden is de door u betaalde huursom. U ontvangt geen schadevergoeding indien de schade niet aan uw gastheer is te wijten, of aan de persoon van wiens hulp hij bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik maakt, omdat:

  • U zelf verantwoordelijk bent voor de ontstane schade;
  • Onvoorziene omstandigheden voor de gastheer of een derde die bij de uitvoering van de reisovereenkomst is betrokken;
  • Overmacht zoals bedoeld in de wet.

In geval van een vaartuig zorgt de gastheer ervoor dat het gehuurde vaartuig in goede staat verkeert, en schoon is, dat het kan dienen voor het gebruik waarvoor het bestemd is en dat het is voorzien van een deugdelijke veiligheidsuitrusting die is afgestemd op het overeengekomen vaargebied.

Storingen aan radio/cd speler, tv, 2e toilet, koelkast verlichting, hang- en sluitwerk, ruitenwissers, boeg- en hekschroef worden niet geacht te leiden tot het niet kunnen gebruiken van het vaartuig en zullen geen recht op schadevergoeding geven. Er wordt door gastheer wel alles gedaan wat in zijn macht ligt om het op te lossen.

15. Beperking aansprakelijkheid

Schade van de gastheer is altijd beperkt c.q. uitgesloten overeenkomstig de terzake geldende internationale verdragen. De gastheer aanvaardt evenmin aansprakelijkheid voor schade waarvoor aanspraak op vergoeding bestaat uit hoofde van een annuleringskostenverzekering. Onverminderd het overig bepaalde in deze voorwaarden is de aansprakelijkheid van de gastheer voor andere schade dan veroorzaakt door dood of letsel van de gast beperkt tot ten hoogste driemaal de huursom tenzij sprake is van opzet of grove schuld van de gastheer. In dat geval is zijn aansprakelijkheid onbeperkt. De in dit artikel opgenomen uitsluitingen en/of beperkingen van de aansprakelijkheid van de gastheer gelden ook ten behoeve van werknemers van de gastheer, VVV Waterland van Friesland en betrokken dienstverleners, alsmede hun personeel, tenzij verdrag of wet dit uitsluit.

16. Uw verplichtingen

U zal de aanwijzingen van de gastheer tijdens het verblijf in de accommodatie opvolgen. U bent aansprakelijk voor de schade die tijdens uw verblijf aan of in de accommodatie ontstaat. De gastheer kan een borgsom van u verlangen. Indien u en/of uw (mede)gasten zich misdragen tijdens het verblijf in de accommodatie, kan de gastheer uw verblijf per direct beëindigen. U blijft verantwoordelijk voor de kosten voor verblijf in de accommodatie en bent aansprakelijk voor alle schade die het gevolg is van uw wangedrag of dat van uw (mede)gasten. U dient in het bezit te zijn van de juiste bescheiden, waaronder een identificatiebewijs zoals een paspoort of Nederlands rijbewijs.

17. Aanvullende verplichtingen voor u bij huur van een vaartuig

Aanvullend voor vaartuigen gelden de volgende extra verplichtingen voor u:

  • U bent verplicht u te houden aan de regels en wetten geldende op het water waar u zich bevindt, bij het niet naleven van deze regelgeving, zijn de gevolgen en nevengevolgen altijd voor u;
  • Het vaartuig wordt aan u afgeleverd op de in het huurcontract aangegeven locatie en moet ook ingeleverd worden op de in het huurcontract aangegeven locatie;
  • U moet voor afvaart het vaartuig, de aanwezige veiligheidsuitrusting (afgestemd op het betreffende vaargebied) en inventaris controleren en bij constatering van eventuele gebreken dit z.s.m. melden bij de gastheer;
  • U gebruikt het vaartuig als een goed huurder en goed schipper. U mag geen veranderingen in het vaartuig aanbrengen en u mag het vaartuig niet aan een ander in gebruik geven zonder schriftelijke toestemming van de gastheer;
  • U bent ervoor verantwoordelijk dat de bemanning die nodig is voor de vaart zich tijdens de vaart onthoudt van overmatig gebruik van alcohol en/of drugs;
  • U bent verplicht om zich te houden aan aanwijzingen van de gastheer. Hieronder valt ook een verbod om uit te varen of terug te keren naar de jachtwerf, en een gebod om naar een door de gastheer te bepalen afmeerplek te varen vanwege slechte weersomstandigheden en/of overmatig alcohol- en/of drugsgebruik;
  • U verklaart bevoegd te zijn om met het vaartuig te mogen varen en in staat om het vaartuig te beheersen;
  • Het kan zijn dat een gastheer een minimum leeftijdsgrens aan u stelt als huurder van het vaartuig;
  • U mag het vaartuig niet met meer mensen gebruiken dan waarvoor het volgens de gastheer geschikt is;
  • Omdat ieder vaartuig anders is kan een gastheer aanvullende voorwaarden stellen aan het verhuren van zijn vaartuig aan u. Indien van toepassing worden deze voor vertrek met u gedeeld door de gastheer.

18. Aansprakelijkheid gastheer bij huur van een vaartuig

Gastheer is aansprakelijk voor schade die huurder lijdt en die het rechtstreeks en uitsluitend gevolg is van een aan gastheer toe te rekenen tekortkoming. Als het vaartuig niet op de overeengekomen datum of gedurende de gehele huurperiode aan huurder ter beschikking kan worden gesteld zal gastheer alles in staat stellen om een zo gelijkwaardig mogelijk vaartuig aan te bieden. Bij storing aan het vaartuig zal geprobeerd worden telefonisch instructies te geven, anders zorgt gastheer dat er een monteur ter plaatse komt die zal proberen de storing op te lossen en anders proberen om een vervangend vaartuig te regelen. Niet voor vergoeding in aanmerking komt gevolgschade en schade veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van hulppersonen.

19. Aansprakelijkheid van u bij huur van een vaartuig

U bent aansprakelijk voor schade en/of verlies van het vaartuig in de periode dat u het vaartuig heeft gehuurd. U bent niet aansprakelijk als u kan aantonen dat de schade en/of het verlies niet door u of door 1 van uw mede-opvarenden is veroorzaakt of niet aan u en/of de zijnen is toe te rekenen. Onder schade wordt ook gevolgschade verstaan.

U bent altijd aansprakelijk voor (gevolg)schade die u veroorzaakt als:

  • U het vaartuig willens en wetens gebruikt buiten het vaargebied dat hij met de gastheer is overeengekomen;
  • U zich willens en wetens niet houdt aan de aanwijzingen van de gastheer tot behoud van het vaartuig en/of het behoud van de rechten van de gastheer.

Deze aansprakelijkheid is beperkt tot een bedrag te hoogte van het bedrag van de borg en geldt ongeacht de verzekering van het vaartuig.

De gastheer is niet aansprakelijk voor schade aan zaken of voor enig lichamelijk letsel of ongeval. Hij is hier alleen voor aansprakelijk als die schade en/of dat letsel het directe gevolg is van een gebrek aan het verhuurde vaartuig

20. Tickets

Koopt u via onze website waterlandvanfriesland.nl, partnersites of informatiebalie tickets voor een evenement of activiteit, bijvoorbeeld voor rondleidingen, musea, concerten, lezingen, excursies, rondritten of workshops, dan gelden de volgende aanvullende boekingsvoorwaarden.

Tickets kopen

Via onze website kunt u rechtstreeks bij de ticketverkoper een ticket kopen voor toegang tot een evenement of locatie. VVV Waterland van Friesland vervult een bemiddelende rol en wordt geen partij bij die overeenkomst. Tijdens het aankoopproces kan u gevraagd worden om algemene voorwaarden te accepteren van een externe ticket provider.

Tickets ontvangen

Na afronding van het bestelproces en uw betaling, ontvangt u de tickets via email.

Toegang

Op vertoon van het ticket heeft u toegang tot het evenement of de activiteit van de aanbieder.

Annuleren

U kunt niet annuleren en er geldt geen wettelijke bedenktermijn (tenzij anders vermeld).

Annuleren vanuit de aanbieder

Indien voor doorgang van de activiteit of het evenement een voorwaarde geldt, zoals een minimaal aantal deelnemers of bepaalde weersomstandigheden, zal de aanbieder minimaal 24 uur voorafgaand aan u laten weten of het door gaat. Gaat het niet door, dan ontvangt u of een tegoedbon van de aanbieder, of toegang tot de activiteit op een andere datum, of u ontvangt uw geld terug.

Omboeken

Als u na het aanschaffen van het ticket, door omstandigheden niet kunt deelnemen aan de activiteit of naar het evenement kunt gaan, dan is het mogelijk om te boeken naar een andere datum. Uiteraard mits er beschikbaarheid is. Dit kan via een mailtje naar zoekenboek@waterlandvanfriesland.nl onder vermelding van uw bevestigingsnummer. 

Overdragen aan derden

Als u na het aanschaffen van het ticket, door omstandigheden zelf niet kunt deelnemen aan de activiteit of naar het evenement kunt gaan, dan is er de mogelijk om het ticket over te dragen aan een derde. Dit kan via een mailtje naar zoekenboek@waterlandvanfriesland.nl onder vermelding van uw bevestigingsnummer. De naam en mailadres worden dan veranderd in het systeem, waardoor een ander persoon toegang heeft op vertoon van het ticket. Administratieve handelingen zijn voor eigen rekening.

Onjuistheden en aansprakelijkheid

U dient eventuele onjuistheden van de gegevens op de toegangskaart direct te melden bij VVV Waterland van Friesland. VVV Waterland van Friesland is niet aansprakelijk te stellen voor enigerlei vorm van letsel of schade ten gevolge van onjuiste vermelding van gegevens op het ticket of voor letsel aan deelnemer(s) of derden of schade aan de eigendommen van de deelnemer(s) of derden, voorgevallen voor, tijdens of na een activiteit, excursie of evenement, waarvoor het entreebewijs bij of via VVV Waterland van Friesland is verkregen.

21. Klachten?

U mag rekenen op toepassing van het Nederlandse recht. We vinden het vervelend als u niet tevreden bent. Heeft u klachten over de accommodatie of de activiteit? Laat u dat dan zo spoedig mogelijk weten aan uw gastheer, het liefst nog tijdens uw verblijf. Uw gastheer zal uw klachten in behandeling nemen en samen met u zoeken naar een geschikte oplossing. Lukt het niet om samen met de gastheer tot een oplossing te komen, laat het aan ons weten binnen 2 weken na thuiskomst. We proberen dan samen met u een oplossing te bereiken. Heeft u klachten over onze website of het boekingsproces, laat het ons zo snel mogelijk weten. We helpen u graag. U bent daarmee verzekerd van snel antwoord.

 

Joure, 18 oktober 2024

Zoek & boek

Reisgezelschap

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Ontvang tips, inspiratie, de Uitagenda en last minutes van VVV Waterland van Friesland.

Inschrijven