Afgelopen 6 februari organiseerde Insiders, onze webdesigner, een inspiratiedag. Ruim 100 partners (regiomarketingorganisaties, VVV's, etc.) van Insiders, uit het hele land zijn aanwezig. Vanuit VVV Waterland van Friesland waren twee collega's in Den Bosch aanwezig. Na de officiële start volgden een aantal inspirerende Keynote speeches. Zo werden de 'Trends Online Destinatiemarketing 2024' gepresenteerd en werd er verteld over de opkomst van AI (Artificial Intelligence), de kracht van micro-avonturen, behouden van erfgoed en werd een succesverhaal gedeeld van een Nieuwjaarsevent in Eindhoven. Zowel 's ochtends als 's middags waren er eveneens workshops waar je als deelnemer uit kon kiezen.
Insiders Awards:
De dag werd afgesloten met de Insiders Awards. Op basis van de Google Analytics-statistieken werden in vijf categorieën de best bekeken websites getoond. De categorieën waren grote steden, middelgrote steden, kleine dorpen en steden, grote gebieden en kleine gebieden. Waterland van Friesland valt onder de categorie grote gebieden en stond in de top vijf van de best bekeken websites! Dat is natuurlijk al een resultaat om erg trots op te zijn.
Nieuw dit jaar was dat er Insiders Awards werden uitgereikt voor 'Bijzondere Initiatieven in 2023'. In de categorie 'Duurzaam Toerisme & campagnes' viel VVV Waterland van Friesland in de prijzen! Voor onze campagne '#douchelief, een ode aan de washand' wonnen we deze mooie award. Mede dankzij de grootse landelijke aandacht en alle ondernemers die zich aansloten bij deze campagne mochten we de award mee naar huis nemen.